REGULAMIN REKOLEKCJI WEEKENDU MŁODYCH/ SZKOŁY ANIMATORA RUCHU ŚWIATŁO-ŻYCIE DIECEZJI TARNOWSKIEJ – Ruch Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej

REGULAMIN REKOLEKCJI WEEKENDU MŁODYCH/ SZKOŁY ANIMATORA RUCHU ŚWIATŁO-ŻYCIE DIECEZJI TARNOWSKIEJ

1. Weekend Młodych i Szkoła Animatora zwane dalej rekolekcjami organizowane są przez Stowarzyszenie „Diakonia Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej”.

2. Osoby wyjeżdżające na rekolekcje powinny być przygotowane i poinformowane o ich charakterze. Ich celem jest pogłębienie życia duchowego, formacja liturgiczna i doświadczenie wspólnoty uczniów Chrystusa.

3. Rekolekcje trwają od piątku do niedzieli. Przyjazd w godzinach 17.00-18.00 w piątek. W niedzielę rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do odebrania uczestnika w godz. 13.30-14.00.

4. Na rekolekcjach oazowych dziećmi i młodzieżą opiekują się Opiekunowie i Animatorzy, tworzący diakonię wychowawczą. Uczestnicy znajdując się pod opieką Animatorów, powinni stosować się do ich poleceń.

5. Noclegi są w pokojach wieloosobowych, młodzieży zapewnione jest pełne wyżywienie. Podział grup i rozlokowanie w pokojach ustala na miejscu diakonia wychowawcza uwzględniając wiek uczestników i cel budowania wspólnoty ze wszystkimi.

6. Program rekolekcji (realizowany jest od godz. 7:00 do 22:00): Modlitwa poranna -Jutrznia, Msza Święta, Spotkanie Biblijne, Wyprawa Odkrywcza, Namiot Spotkania, Warsztaty, Nabożeństwo, Spacer, Rozrywka.

7. Ze względu na program i charakter rekolekcji, organizator nie przewiduje odwiedzin. W sytuacjach wyjątkowych jest to oczywiście możliwe do uzgodnienia z Opiekunem rekolekcji.

8. Każdy uczestnik zabiera ze sobą śpiwór lub koc. Przywozimy także: Pismo Święte, zeszyt i długopis, odpowiednie ubrania z uwzględnieniem pogody, pantofle, klapki pod prysznic, instrument muzyczny (informacja dla „grających”) oraz legitymacje szkolną lub dowód osobisty. Służba liturgiczna- alby, komże. Uczestnik zabiera ze sobą również elegancki, schludny strój na Eucharystię.

9. Jeśli uczestnik zażywa leki przepisane przez lekarza, przywozi je ze sobą. O ich posiadaniu należy powiedzieć Opiekunowi rekolekcji lub Animatorom zaraz po przyjeździe. Wszelkie istotne informacje na temat stanu zdrowia i diety uczestnika należy wcześniej zgłosić telefonicznie. Zatajenie istotnych informacji o stanie zdrowia uczestnika może się wiązać z prośbą o jego wcześniejsze odebranie z rekolekcji.

10. Rekolekcje są czasem wyciszenia, w którym chcemy pogłębić więź z ludźmi i Bogiem, dlatego z telefonów komórkowych korzystamy jedynie w czasie wolnym. Korzystanie z innych sprzętów multimedialnych nie jest zalecane. W razie niepodporządkowania się temu punktowi członkowie diakonii mogą poprosić o oddanie telefonu/sprzętu na czas rekolekcji.

11. Uczestnicy mają obowiązek informować wychowawców o złym samopoczuciu, wszelkich problemach, zauważonych usterkach i nieprawidłowościach.

12. Uczestnicy zobowiązani są do utrzymywania porządku w swoich pokojach i na terenie całego ośrodka, w którym organizowane są rekolekcje.

13. Organizatorzy oraz Kadra nie sprawują pieczy nad mieniem uczestnika w trakcie trwania rekolekcji, w szczególności nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty wartościowe (pieniądze, biżuteria, sprzęt itp.).

14. Uczestnicy nie mogą palić papierosów, spożywać alkoholu ani korzystać z innych używek (w tym również napojów energetyzujących).

15. Wydalenie uczestnika z rekolekcji odbywa się w przypadku nagminnego łamania przez niego regulaminu, po wcześniejszych upomnieniach i informacjach skierowanych do uczestnika oraz jego rodziców. Zarówno w przypadku wydalenia z rekolekcji, jak i w razie konieczności wcześniejszego wyjazdu, rodzice odbierają dziecko z rekolekcji osobiście, podpisując stosowne oświadczenie. Po wydaleniu z rekolekcji z różnych powodów lub rezygnacji z nich na własne życzenie, koszty rekolekcji nie są zwracane. Wszystkie szkody wyrządzone przez uczestnika naprawiane lub wynagradzane są przez niego lub jego rodziców/opiekunów prawnych.

16. Uczestnicy pełnoletni posiadają te same prawa i obowiązki co uczestnicy niepełnoletni, stosują się do tych samych zasad i przestrzegają regulaminu.

17. Podpisując kartę uczestnika, rodzice zgadzają się na wykorzystywanie wizerunku swojego dziecka (m.in. podczas zamieszczania zdjęć na portalach społecznościowych).

18. Podpisując kartę uczestnika, rodzice zgadzają się na leczenie szpitalne, zabiegi diagnostyczne i operacje w przypadku zagrożenia życia dziecka. Rodzice wyrażają również zgodę na przewożenie uczestnika do lekarza prywatnym samochodem, w razie potrzeby. W takich sytuacjach Opiekun rekolekcji będzie każdorazowo kontaktował się telefonicznie z rodzicami.

19. Rodzice podpisując kartę uczestnika deklarują, że zaznajomili się ze Standardami Ochrony Małoletnich Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej oraz z regulaminem rekolekcji i go akceptują.

Czchów, 01.10.2024 r.

Moderator Diakonii Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej
ks. Sylwester Mroczek