REGULAMIN OAZ WAKACYJNO-ZIMOWYCH RUCHU ŚWIATŁO-ŻYCIE DIECEZJI TARNOWSKIEJ – Ruch Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej
  1. Oazy wakacyjno-zimowe zwane dalej Rekolekcjami są organizowane przez Stowarzyszenie
    „Diakonia Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej” zwane dalej Organizatorem.
  2. Osoby wyjeżdżające na Rekolekcje powinny być przygotowane i poinformowane o ich
    charakterze. To przede wszystkim forma wypoczynku o charakterze religijnym, a jej celem jest
    pogłębienie życia duchowego, formacja liturgiczna i doświadczenie wspólnoty uczniów
    Chrystusa.
  3. Rekolekcje Oazy Dzieci Bożych trwają 7 lub 10 dni, Oazy Nowej Drogi oraz Oazy Nowego
    Życia trwają 15 dni, a Oazy Zimowej 4 dni (nie licząc dni przyjazdu i odjazdu). Ze względu na
    charakter i program Rekolekcji nie przewiduje się późniejszego przyjazdu czy wcześniejszego
    odjazdu. Godziny przyjazdu i odjazdu podawane są w wiadomościach wysyłanych do rodziców
    lub opiekunów prawnych uczestników dotyczących organizacji poszczególnych Rekolekcji.
  4. Na Rekolekcjach dziećmi i młodzieżą opiekują się Moderator oazy zwany dalej Moderatorem,
    Wychowawcy oraz Animatorzy, tworzący Diakonię wychowawczą. Uczestnicy znajdując się
    pod opieką Diakonii wychowawczej, powinni stosować się do ich poleceń.
  5. Noclegi są w pokojach wieloosobowych, dzieciom i młodzieży zapewnione jest pełne
    wyżywienie i ubezpieczenie. Podział grup i rozlokowanie w pokojach ustala na miejscu
    Diakonia wychowawcza uwzględniając wiek uczestników i cel budowania wspólnoty
    ze wszystkimi, a niekiedy wcześniej zgłoszone przez rodziców lub opiekunów prawnych
    indywidualne preferencje uczestników dotyczące zakwaterowania.
  6. Program Rekolekcji (realizowany jest od godz. 7:00 do 22:00): Modlitwa poranna – Jutrznia,
    Msza Święta, Spotkanie Biblijne, Wyprawa Odkrywcza, Namiot Spotkania, Warsztaty
    tematyczne, Pogodny Wieczór, Poważny Wieczór, Nabożeństwo, Spacer, Wycieczka,
    Rozrywka.
  7. Ze względu na program i charakter Rekolekcji, Organizator nie przewiduje odwiedzin.
    W sytuacjach wyjątkowych jest to oczywiście możliwe do uzgodnienia z Moderatorem.
  8. Każdy uczestnik zabiera ze sobą Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, notatnik,
    dokument tożsamości, śpiwór, pantofle, klapki pod prysznic, buty do wędrówek górskich,
    odpowiednie ubranie z uwzględnieniem upału, chłodu i deszczu, nakrycie głowy, instrument
    muzyczny (informacja dla „grających”). Uczestnik zabiera ze sobą odświętne ubranie na
    Eucharystię (strój powinien być schludny i niewyzywający), a służba liturgiczna- alby, komże.
    W przypadku kiedy Rekolekcje odbywają się w budynkach szkolnych wymagane są również
    prześcieradło i poduszka.
  9. Jeśli istnieją informacje o diecie, chorobach, alergiach uczestnika lub gdy uczestnik posiada
    orzeczenie o niepełnosprawności lub specjalne potrzeby edukacyjne rodzic lub opiekun prawny
    zobowiązany jest do przekazania takich informacji w formularzu zgłoszeniowym i na karcie
    kwalifikacyjnej uczestnika. Jeśli sytuacja zmieni się po wysłaniu formularza i karty
    kwalifikacyjnej rodzic lub opiekun prawny zobowiązany jest do przekazania nowych
    informacji telefonicznie do sekretariatu Stowarzyszenia „Diakonia Ruchu Światło-Życie
    Diecezji Tarnowskiej”. Jeśli uczestnik zażywa leki przepisane przez lekarza, które zażywa na
    stałe lub takie, które przyjmuje doraźnie przywozi je ze sobą na miejsce Rekolekcji. O ich
    posiadaniu należy powiedzieć Moderatorowi i Wychowawcom zaraz po przyjeździe. Zatajenie
    istotnych informacji o stanie zdrowia uczestnika może się wiązać z prośbą o jego wcześniejsze
    odebranie z Rekolekcji.
  10. Rekolekcje są czasem wyciszenia, w którym chcemy pogłębić więź z ludźmi i Bogiem, dlatego
    z telefonów komórkowych korzystamy jedynie w czasie wolnym. Korzystanie z innych
    sprzętów multimedialnych nie jest zalecane. W razie niepodporządkowania się temu punktowi
    członkowie Diakonii wychowawczej mogą poprosić o oddanie telefonu lub innego sprzętu na
    czas Rekolekcji.
  11. Uczestnicy mają obowiązek informować Diakonię wychowawczą o złym samopoczuciu,
    wszelkich problemach, zauważonych usterkach i nieprawidłowościach.
  12. Organizator oraz Diakonia wychowawcza nie sprawują pieczy nad mieniem uczestnika
    w trakcie trwania Rekolekcji, w szczególności nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty
    wartościowe (pieniądze, biżuteria, sprzęt itp.).
  13. Uczestnicy nie mogą palić papierosów, spożywać alkoholu ani korzystać z innych używek
    (w tym napojów energetyzujących).
  14. Wydalenie uczestnika z Rekolekcji odbywa się w przypadku nagminnego łamania przez niego
    regulaminu, po wcześniejszych upomnieniach i informacjach skierowanych do uczestnika
    oraz jego rodziców lub opiekunów prawnych. Zarówno w przypadku wydalenia z Rekolekcji,
    jak i w razie konieczności wcześniejszego wyjazdu, rodzice odbierają dziecko z rekolekcji
    osobiście, podpisując stosowne oświadczenie. Po wydaleniu z Rekolekcji lub rezygnacji z nich
    na własne życzenie lub z prośby Organizatora, koszty Rekolekcji nie są zwracane. Wszystkie
    szkody wyrządzone przez uczestnika naprawiane lub wynagradzane są przez niego lub jego
    rodziców lub opiekunów prawnych.
  15. Uczestnicy zobowiązani są do utrzymywania porządku w swoich pokojach i na terenie całego
    ośrodka, w którym organizowane są Rekolekcje.
  16. Uczestnicy pełnoletni posiadają te same prawa i obowiązki co uczestnicy niepełnoletni, stosują
    się do tych samych zasad i przestrzegają regulaminu.
  17. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub miejsca organizowania Rekolekcji.
  18. Podpisując kartę kwalifikacyjną uczestnika wraz z oświadczeniem rodzice zgadzają się na
    wykorzystywanie wizerunku swojego dziecka (m.in. podczas zamieszczania zdjęć na portalach
    społecznościowych).
  19. Podpisując kartę kwalifikacyjną uczestnika wraz z oświadczeniem, rodzice zgadzają się na
    leczenie szpitalne, zabiegi diagnostyczne i operacje w przypadku zagrożenia życia dziecka.
    Rodzice wyrażają również zgodę na przewożenie uczestnika do lekarza prywatnym
    samochodem, w razie potrzeby. W takich sytuacjach Moderator będzie każdorazowo
    kontaktował się telefonicznie z rodzicami.
  20. Rodzice podpisując kartę kwalifikacyjną uczestnika wraz z oświadczeniem deklarują, że
    zaznajomili się z Regulaminem oaz wakacyjno-zimowych Ruchu Światło-Życie Diecezji
    Tarnowskiej zamieszczonym na stronie : https://tarnow-oaza.pl/ w zakładce „Dokumenty” i go
    akceptują.
  21. Rodzice podpisując kartę kwalifikacyjną uczestnika wraz z oświadczeniem deklarują, że
    zaznajomili się ze Standardami Ochrony Małoletnich Ruchu Światło-Życie Diecezji
    Tarnowskiej zamieszczonymi na stronie : https://tarnow-oaza.pl/ w zakładce „Dokumenty”.