REGULAMIN OAZ WAKACYJNO-ZIMOWYCH RUCHU ŚWIATŁO-ŻYCIE DIECEZJI TARNOWSKIEJ – Ruch Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej

1. Oazy Wakacyjno-Zimowe, zwane dalej Rekolekcjami, są organizowane przez Stowarzyszenie „Diakonia Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej”, zwane dalej Organizatorem.
2. Osoby wyjeżdżające na Rekolekcje powinny być przygotowane i poinformowane o ich charakterze. To przede wszystkim forma wypoczynku o charakterze religijnym, a jej celem jest pogłębienie życia duchowego, formacja liturgiczna i doświadczenie wspólnoty uczniów Chrystusa.
3. Rekolekcje Oazy Dzieci Bożych trwają 7 lub 10 dni, Oazy Nowej Drogi oraz Oazy Nowego Życia trwają 15 dni, a Oazy Zimowej 4 dni (nie licząc dni przyjazdu i odjazdu). Ze względu na charakter i program Rekolekcji nie przewiduje się późniejszego przyjazdu czy wcześniejszego odjazdu. Godziny przyjazdu i odjazdu podawane są w wiadomościach wysyłanych do rodziców/opiekunów prawnych uczestników dotyczących organizacji poszczególnych Rekolekcji.
4. Na Rekolekcjach dziećmi i młodzieżą opiekują się Moderator oazy, zwany dalej Moderatorem, Wychowawcy oraz Animatorzy, tworzący Diakonię wychowawczą. Uczestnicy, znajdując się pod opieką Diakonii wychowawczej, powinni stosować się do ich poleceń.
5. Noclegi są w pokojach wieloosobowych, dzieciom i młodzieży zapewnione jest pełne wyżywienie i ubezpieczenie. Podział grup i rozlokowanie w pokojach ustala na miejscu Diakonia wychowawcza, uwzględniając wiek uczestników i cel budowania wspólnoty ze wszystkimi, a niekiedy wcześniej zgłoszone przez rodziców lub opiekunów prawnych indywidualne preferencje uczestników dotyczące zakwaterowania.
6. Program Rekolekcji (realizowany jest od godz. 7:00 do 22:00): Modlitwa poranna – Jutrznia, Msza Święta, Spotkanie Biblijne, Wyprawa Odkrywcza, Namiot Spotkania, Warsztaty Tematyczne, Pogodny Wieczór, Poważny Wieczór, Nabożeństwo, Spacer, Wycieczka, Rozrywka.
7. Ze względu na program i charakter Rekolekcji Organizator nie przewiduje odwiedzin poza wyznaczonym dniem. W sytuacjach wyjątkowych jest to oczywiście możliwe do uzgodnienia z Moderatorem.
8. Każdy uczestnik zabiera ze sobą Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, notatnik, dokument tożsamości, śpiwór, pantofle, klapki pod prysznic, buty do wędrówek górskich, odpowiednie ubranie z uwzględnieniem upału, chłodu i deszczu, nakrycie głowy, instrument muzyczny (informacja dla „grających”). Uczestnik zabiera ze sobą odświętne ubranie na Eucharystię (strój powinien być schludny i niewyzywający), a służba liturgiczna – alby, komże. W przypadku kiedy Rekolekcje odbywają się w budynkach szkolnych, wymagane są również prześcieradło i poduszka.
9. Jeśli istnieją informacje o diecie, chorobach, alergiach uczestnika lub gdy uczestnik posiada orzeczenie o niepełnosprawności lub specjalne potrzeby edukacyjne, rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest do przekazania takich informacji w formularzu zgłoszeniowym i na karcie kwalifikacyjnej uczestnika. Jeśli sytuacja zmieni się po wysłaniu formularza i karty kwalifikacyjnej, rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest do przekazania nowych informacji telefonicznie do sekretariatu Stowarzyszenia „Diakonia Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej”. Jeśli uczestnik zażywa leki przepisane przez lekarza, które zażywa na stałe lub
takie, które przyjmuje doraźnie, przywozi je ze sobą na miejsce Rekolekcji. O ich posiadaniu należy powiedzieć Moderatorowi i Wychowawcom zaraz po przyjeździe. Zatajenie istotnych informacji o stanie zdrowia uczestnika może się wiązać z prośbą o jego wcześniejsze odebranie z Rekolekcji.
10. Rekolekcje są czasem wyciszenia, w którym chcemy pogłębić więź z ludźmi i Bogiem, dlatego z telefonów komórkowych korzystamy jedynie w czasie wolnym. Korzystanie z innych sprzętów multimedialnych nie jest zalecane. W razie niepodporządkowania się temu punktowi członkowie Diakonii wychowawczej mogą poprosić o oddanie telefonu lub innego sprzętu na czas Rekolekcji.
11. Uczestnicy mają obowiązek informować Diakonię wychowawczą o złym samopoczuciu, wszelkich problemach, zauważonych usterkach i nieprawidłowościach.
12. Organizator oraz Diakonia wychowawcza nie sprawują pieczy nad mieniem uczestnika w trakcie trwania Rekolekcji, w szczególności nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty wartościowe (pieniądze, biżuteria, sprzęt itp.).
13. Uczestnicy nie mogą palić papierosów, spożywać alkoholu, ani korzystać z innych używek (w tym napojów energetyzujących).
14. Wydalenie uczestnika z Rekolekcji odbywa się w przypadku nagminnego łamania przez niego regulaminu, po wcześniejszych upomnieniach i informacjach skierowanych do uczestnika oraz jego rodziców/opiekunów prawnych. Zarówno w przypadku wydalenia z Rekolekcji, jak i w razie konieczności wcześniejszego wyjazdu rodzice odbierają dziecko z rekolekcji osobiście, podpisując stosowne oświadczenie. Po wydaleniu z Rekolekcji lub rezygnacji z nich na własne życzenie lub na prośbę Organizatora koszty Rekolekcji nie są zwracane. Wszystkie szkody wyrządzone przez uczestnika naprawiane lub wynagradzane są przez niego lub jego rodziców/opiekunów prawnych.
15. Uczestnicy zobowiązani są do utrzymywania porządku w swoich pokojach i na terenie całego ośrodka, w którym organizowane są Rekolekcje.
16. Uczestnicy pełnoletni posiadają te same prawa i obowiązki, co uczestnicy niepełnoletni, stosują się do tych samych zasad i przestrzegają regulaminu.
17. Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania, zmiany terminu lub miejsca organizowania Rekolekcji. W przypadku odwołania Rekolekcji z winy Organizatora wpłacona zaliczka będzie zwrócona uczestnikom. Zwrot środków nastąpi w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia ogłoszenia decyzji o odwołaniu Rekolekcji.
18. Podpisując kartę kwalifikacyjną uczestnika wraz z oświadczeniem, rodzice/opiekunowie prawni zgadzają się na wykorzystywanie wizerunku swojego dziecka (m.in. podczas zamieszczania zdjęć na portalach społecznościowych).
19. Podpisując kartę kwalifikacyjną uczestnika wraz z oświadczeniem, rodzice/opiekunowie prawni zgadzają się na leczenie szpitalne, zabiegi diagnostyczne i operacje w przypadku zagrożenia życia dziecka. Rodzice/opiekunowie prawni wyrażają również zgodę na przewożenie uczestnika do lekarza prywatnym samochodem w razie potrzeby. W takich sytuacjach Moderator będzie każdorazowo kontaktował się telefonicznie z rodzicami/opiekunami prawnymi.
20. Rodzice/opiekunowie prawni, podpisując kartę kwalifikacyjną uczestnika wraz z oświadczeniem, deklarują, że zaznajomili się z Regulaminem Oaz Wakacyjno-Zimowych Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej zamieszczonym na stronie: https://tarnow-oaza.pl/ w zakładce „Dokumenty” i go akceptują.
21. Rodzice/opiekunowie prawni, podpisując kartę kwalifikacyjną uczestnika wraz z oświadczeniem, deklarują, że zaznajomili się ze Standardami Ochrony Małoletnich Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej zamieszczonymi na stronie : https://tarnow-oaza.pl/polityka-ochrony-maloletnich/.