Zupełnie nietypowo, zupełnie inaczej. Na pewno z ogromnym entuzjazmem, ciekawością i zapałem rozpoczęła się nasza VIII sesja Szkoły Animatora. Tematem przewodnim całego spotkania było „Świadectwo", które we wspaniały sposób wpisało się w przeżywany przez naszą wspólnotę czas – Szkoły Animatora i 41. Kongregacji Odpowiedzialnych na Jasnej Górze.
Diecezjalna Diakonia Formacji Diakonii zaprasza osoby, które przeżyły II° Oazy Nowego Życia (młodzież, studentów, rodziny, kapłanów) do przeżycia związanego ściśle z formacją po tym stopniu Triduum Paschalnego w formie rekolekcji zamkniętych.
„A nadzieja zawieść nie może, ponieważ miłość Boża rozlana jest w sercach naszych przez Ducha Świętego, który został nam dany" (Rz 5,5).
Tymi słowami rozpoczęliśmy III sesję Szkoły Animatora – sesję, jak się już okazało w piątek - wyjątkową pod wieloma względami: pełną radości, wzajemnego zrozumienia, otwartości na działanie Boże i dziwnych przygód, które jeszcze mocniej nas ze sobą związały :)
Co ma wspólnego Namiot z Adwentem? W jaki sposób młodzi ludzie odkryli Boga, który daje im słowo? Co było najważniejsze w weekend 18-20.12.2015 w Efezie? Czy coś takiego jeszcze się powtórzy?
Przeczytajcie, a poznacie odpowiedzi na te pytania :)
W dniach 11-13.12.2015 w naszym Centrum Formacyjnym EFEZ po raz kolejny spotkał się starszy rocznik Szkoły Animatora, by przeżywać VII drogowskaz ku dojrzałości chrześcijańskiej LITURGIA. Przez cały weekend przyszli Animatorzy mówili o podwójnym charakterze znaku liturgii: z jednej strony ukazującym Kościół jako wspólnotę, z drugiej strony go urzeczywistniającym, sprawiającym, że Kościół staje się obecny w ramach danego zgromadzenia liturgicznego. Urzeczywistnianie, uobecnienie się Kościoła w liturgii staje się tym wyraźniejsze i bardziej owocne, im jaśniej liturgia ten Kościół ukazuje w znaku. Można stwierdzić, że im jaśniejszy, im bardziej czytelny jest znak, tym owocniej dokonuje się urzeczywistnienie Kościoła w zgromadzeniu eucharystycznym, we wspólnocie.
I tak było. Czas sesji był czasem modlitwy i pracy, poprzez którą urzeczywistniał się młody Kościół.